اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

زمان دقیق قیامت کی هست؟


در قرآن کریم آمده است هیچ کس زمان وقوع قیامت را نمی داند. کلا لزومی ندارد زمان آنرا بدانیم. مرگ هر کس شروع قیامت اوست و شروع حسابرسی از او. پس چه اهمیتی دارد قیامت کی است. همچنین آمده که آثار قیامت آنقدر عظیم است که فرد میگوید ایکاش این روز واقع نمیشد. پس چه عجله ای در آمدن قیامت دارید. آنچه مهم است اینست که از وقتی که به شما داده شده برای پاک کردن و خلوص نفس بکار گیرید.

خداوند در قرآن آورده است که مانع و حجابی است که مانع از این می شود تا با ارتکاب گناه توسط انسان همان موقع به عذاب دچار نشود. همین حجاب مانع دیدن قیامت می گردد. در واقع قیامت الان هست ( طبق نمودار چند پست قبلی) که با اذن خدا و دمیدن صور برداشته می شود. در دمیدن اول جسم از بین می رود و در فرمان دمیدن دوم صور توسط خدا قیامت و جسم انسان با هم همراه می شوند و حجابها می افتد. یعنی گذر زمان وقوع قیامت را باعث نمی شود. پس پرسش از زمان وقوع قیامت نابجا است. فقط می توان به زمان محو شدن حجاب اشاره کرد که فقط عینی شدن اعمال و عذاب و یا پاداش را دربر دارد که آن هم وابسته به اعمال حال اوست . در حالت بدون حجاب اعمال گناه مستحق عذاب می شود. زیرا جهان آخرت توان و تاب گناه را ندارد. و دیگر فرصتی جهت جبران به انسان داده نمی شود.


و از تو درباره قیامت می‌پرسند که در چه زمانی واقع می‌شود؟!

تو را با یادآوری این سخن چه کار؟!

نهایت آن به سوی پروردگار تو است (و هیچ کس جز خدا از زمانش آگاه نیست)! (نازعات 43-45)



درباره قیامت از تو سوال می‌کنند، کی فرامی‌رسد؟! بگو: «علمش فقط نزد پروردگار من است؛ و هیچ‌کس جز او (نمی‌تواند) وقت ان را اشکار سازد؛ (اما قیام قیامت، حتی) در اسمانها و زمین، سنگین (و بسیار پر اهمیت) است؛ و جز بطور ناگهانی، به سراغ شما نمی‌اید!» (باز) از تو سوال می‌کنند، چنان که گویی تو از زمان وقوع ان باخبری! بگو: «علمش تنها نزد خداست؛ ولی بیشتر مردم نمی‌دانند.» (اعراف/ 187)


آنها می‌گویند: «اگر راست میگویید، این وعده (قیامت) کی فرا می‌رسد؟!» ولی اگر کافران می‌دانستند زمانی که (فرا می‌رسد) نمی‌توانند شعله‌های آتش را از صورت و از پشتهای خود دور کنند، و هیچ کس آنان را یاری نمی‌کند (این قدر درباره قیامت شتاب نمی‌کردند)! (انبیا/ 38 و 39)



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد