اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

تکبر و غرور

تکبر و غرور از ویژگیهای ناپسندیده یک انسان می باشد. خداوند در قرآن در چندین آیه آنرا مذمت می نماید. انسان خود را در مواقعی قدرتمند می داند. فکر می کند کسی در برابر او نمی تواند بایستد. ولی فراموش کرده همین انسان در برابر یک حادثه جزئی آسیب پذیر است. او فرآموش کرده زیرا خدا را نادیده گرفت دچار تکبر شد. کسی که همه آنچه را که دارد را از نعمتهای خدا بداند هیچ وقت اینگونه با تکبر سخن نمی گوید. بعضیها میگویند انسان صاحب تکنولوژی است. فضا را کشف می کند. به کرات دیگر می رود. توانایی تخریب اجسام بسیار بزرگ را دارد و غیره.... . با توجه به همین ویژگیها به خدا بی ایمان می شود و وجود او را تکذیب می کند. از طریق این تکنولوژیها توجه اش به خدا کم و کمتر می شود و به دنیای مادی دل می بندد تا کاملا از خدا غافل شود. این خود ناشی از تکبر و خودبینی و عادت به مادیات است. در حالیکه نمی داند یا فراموش کرده که تکنولوژیها بر اساس علم و دانش بوجود آمده اند. علمی را که فقط انسان آنرا کشف می کند در حالیکه خدا آنرا آفریده است.


این بخاطر آن است که برای آنچه از دست داده‌اید تأسف نخورید، و به آنچه به شما داده است دلبسته و شادمان نباشید؛ و خداوند هیچ متکبر فخرفروشی را دوست ندارد! (الحدید/۲۳)

(پسرم!) با بی‌اعتنایی از مردم روی مگردان، و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ متکبر مغروری را دوست ندارد.(لقمان / ۱۸)

نظرات 2 + ارسال نظر
رز یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:06 ب.ظ http://acme.blogsky.com

موفق باشید مطالب مفیدی نوشتین اما کو گوش شنوا؟

انتظار یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ http://www.nemaz.blogsky.com

شنا هم وبلاگ پر باری دارید تبریک میگم.اگه خواستید منو لینک بدید.من شمارو لینک دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد