اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

زمان مرگ و عذاب چه موقعی است؟

خدا برای هر کسی و حتی هر قومی مدت زمان معینی را برای زندگی تعیین نموده است. هیچ تاخیری در مرگ کسی وجود ندارد. زمان مرگ قبلا تعیین شده است. هر کس در طول عمر خود  یا درستکار است یا گناهکار و یا ترکیبی از این دو. یعنی ممکن است ابتدا درستکار باشد و سپس بکلی از ایمان خود برگردد و یا بلعکس. آنهایی رستگارند و خوشبختند که در زمان مرگ درستکار باشند. هیچ تضمینی نیست که مرگ کسی که گناهکار است همان حال سر نرسد. این عدم معلوم بودن زمان مرگ نشانه این است که این دنیا ارزش پایبندی را ندارد. از نظر من مرگ را نمی توان به تاخیر انداخت حتی با دعا کردن. ولی می توان از خدا خواست که در زمان مرگ از گناهان پاک  بوده باشیم.

زمان عذاب نیز بستگی به اعمال ما دارد و با ترک گناه و توبه از بین می رود


و اگر خداوند مردم را بخاطر ظلمشان مجازات می‌کرد، جنبنده‌ای را بر پشت زمین باقی نمی‌گذارد؛ ولی آنها را تا زمان معینی به تأخیر می‌اندازد. و هنگامی که اجلشان فرا رسد، نه ساعتی تأخیر می‌کنند، و نه ساعتی پیشی می‌گیرند. (نحل / ۶۱)


برای هر قوم و جمعیتی، زمان و سرآمد (معینی) است؛ و هنگامی که سرآمد آنها فرا رسد، نه ساعتی از آن تأخیر می‌کنند، و نه بر آن پیشی می‌گیرند. (اعراف / ۳۴)


بگو: «من (حتی) برای خودم زیان و سودی را مالک نیستم، (تا چه رسد برای شما!) مگر آنچه خدا بخواهد. (این مقدار می‌دانم که) برای هر قوم و ملتی، سرآمدی است؛ هنگامی که اجل آنها فرا رسد، (و فرمان مجازات یا مرگشان صادر شود،) نه ساعتی تأخیر می‌کنند، و نه پیشی می‌گیرند! (یونس / ۴۹)


خداوند هرگز مرگ کسی را هنگامی که اجلش فرا رسد به تأخیر نمی‌اندازد، و خداوند به آنچه انجام می‌دهید آگاه است.(منافقون / ۱۱)

نظرات 1 + ارسال نظر
ابو شعیب چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:00 ب.ظ http://shojaey.blogsky.com/

سلام خداوند به تو توفیق کار خیر عنایت فرماید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد