اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

اندیشه، زندگی، سعادت

اندیشه و تفکر در باره زندگی و راه سعادت

طرح نمایی دنیا و آخرت

خداوند در قرآن گذرا و لحظه ای بودن را از ویژه گیهای دنیا و برزخ بر می شمارد و کسانی که در قیامت حاضر می شوند می گویند که اندکی در دنیا و برزخ اقامت داشته اند. این از ویژگی های حیات دنیوی و برزخی بوده که به مکان و زمان محدود است. البته مجردات نیز محدودیتی دارند و همه فرشتگان نمی توانند به عالم الوهیت دسترسی داشته باشند. بطور کلی خداوند به همه اشراف دارد و به زمان ومکان محدود نبوده و در نتیجه از سرنوشت کائنات باخبر می باشد. بوده و خواهد بود. به مکان محدود نیست و در همه جا حاضر است و همچنین به زمان نیز محدود نیست و در هر زمانی حاضر است و به همه زمانها اشراف دارد از حال تا آینده.


آنها آهسته با هم گفتگو می‌کنند؛ (بعضی می‌گویند:) شما فقط ده (شبانه روز در عالم برزخ) توقف کردید! (و نمی‌دانند چقدر طولانی بوده است(طه /103)!)

آنها در آن روز که قیام قیامت را می‌بینند چنین احساس می‌کنند که گویی توقفشان (در دنیا و برزخ) جز شامگاهی یا صبح آن بیشتر نبوده است (نازعات /46)!

(به یاد آور) روزی را که (خداوند) آنها را جمع (و محشور) می‌سازد؛ آنچنان که (احساس می‌کنند) گویی جز ساعتی از روز، (در دنیا) توقف نکردند؛ به آن مقدار که یکدیگر را (ببینند و) بشناسند! مسلما آنها که لقای خداوند (و روز رستاخیز) را تکذیب کردند، زیان بردند و هدایت نیافتند (یونس / 45)!

همان روز که شما را (از قبرهایتان) فرامی‌خواند؛ شما هم اجابت می‌کنید در حالی که حمد او را می‌گویید؛ می‌پندارید تنها مدت کوتاهی (در جهان برزخ) درنگ کرده‌اید (اسرا / 52)

ولی کسانی که علم و ایمان به آنان داده شده می‌گویند: «شما بفرمان خدا تا روز قیامت (در عالم برزخ) درنگ کردید، و اکنون روز رستاخیز است، اما شما نمی‌دانستید (رو / 56)

و روزی که قیامت برپا شود، مجرمان سوگند یاد می‌کنند که جز ساعتی (در عالم برزخ) درنگ نکردند! اینچنین از درک حقیقت بازگردانده می‌شوند (روم / 55)

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:38 ب.ظ http://pesaretanha.blogsky.com

سلام
واقعا لذت بردم
روی بلاگم لینکت می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد